



Nie wszystkie dzieci gotowe są na to, aby ćwiczyć umiejętności społeczne lub doskonalić umiejętności poznawcze w grupie. Szczególnie dzieci w wieku przedszkolnym, czasem również szkolnym mogą borykać się z trudnościami, które utrudniają lub uniemożliwiają im wejście w grupę rówieśniczą. Brak umiejętności naśladowania, kontaktu wzrokowego, deficyty w sferze motoryki małej czy dużej mogą znacznie ograniczać możliwości zabawy z innymi dziećmi. Braki w sferze poznawczej u dzieci w wieku szkolnym mogą wzmagać nieśmiałość, lęk oraz wycofanie w kontaktach z rówieśnikami (nie wiem - nie powiem, nie umiem -nie zrobię).
Z tego powodu wszystkie oferowane zajęcia grupowe (zajęcia wprowadzające do TUS, gotowość szkolna, matematyka, czytanie) mogą być prowadzone również jako indywidualne.
Dodatkowo prowadzone są zajęcia indywidualne dla dzieci ze spektrum autyzmu, realizowane w oparciu o specjalnie przygotowany program terapeutyczny. Program ten, w zależności od potrzeb dziecka, obejmuje m.in.:
-Naśladowanie, które ma znaczenie przy rozwoju ruchowym oraz rozwoju mowy i komunikacji,
- Percepcję wzrokową i słuchową, stanowiące podstawę uczenia się,
- Motorykę małą, która jest podstawą m.in. samoobsługi,
- Motorykę dużą – globalny rozwój ruchowy,
- Koordynację wzrokowo-ruchową – niezbędną dla skutecznego uczenia się,
- Czynności poznawcze – rozwijanie funkcji umysłowych,
- Mowę czynną oraz bierną - niezbędne do komunikacji.
Wyrównywanie deficytów w tych sferach pomoże dziecku nie tylko lepiej funkcjonować, ale również wyposaży je w umiejętności pomocne w budowaniu relacji społecznych.